پریدوت ( زبرجد)، یاقوت کبود و جید:

 

پریدوت (زبرجد):

سنگ پریدوت با رنگ سبز روشن زیتونی اش شهرتی تاریخی در شفابخشی و دور کردن خوابهای بد دارد. این سنگ در اعماق زمین شکل گرفته و از طریق آتش فشان به سطح زمین آورده می شود. باورها بر این است که پریدوت قدرت و برتری را به صاحبش تزریق می کند.

زبرجد در مصر باستان بسیار محبوب بوده و به سنگ خورشید شهرت دارد. آنها جهت دور کردن ارواح شیطانی این گوهر را روی بازوی چپ خود می بستند.

پریدوت سمبل قدرت، اعتماد و وفاداری است و می تواند برای صاحبش خوشحالی، عشق، مقام و دوستی پایدار به همراه داشته باشد.

قرار دادن این سنگ بر روی قفسه سینه می تواند باعث از بین رفتن غم و اندوه، نفرت و حسادت شود. سنگ زبرجد در افزایش برکت و ثروت موثر است ضمن اینکه داشتن آن باعث خوش شانسی می شود.

این گوهر از نظر فیزیکی باعث بهبود اگزما و جوش های پوستی شده و برای دردهای استخوانی مفید است.

 

یاقوت کبود:

یاقوت کبود، سنگی قیمتی و نشانه خرد، وفاداری و اصالت است. گفته می شود این سنگ تمرکز و نظم ذهنی و کانال های قدرت را تقویت می کند.

بهترین یاقوت کبود دنیا متعلق به کشور هندوستان است. این سنگ از صاحبش در مقابل آسیب ها و شیطان محافظت می کند. در گذشته این سنگ مورد توجه پادشاهان بوده است.

 

جید:

سنگ جید یکی از مهم ترین سنگ های معدنی از نظر تاریخی می باشد و در فرهنگ کشور چین و آمریکای جنوبی ارزش فوق العاده ای دارد و در ادوار گذشته ارزش این سنگ از طلا نیز بیشتر بوده است.

سنگ جید دارای طیف گسترده ای از رنگ ها از قبیل سفید، کرم، سبز روشن تا تیره و بنفش می باشد. سنگ جید دارای امواجی آرامبخش است در نتیجه می تواند برای افرادی که تصمیمات مهم و مدیریتی می گیرند بسیار مفید باشد.

در جوامع باستانی از این سنگ برای درمان متافیزیکی بیماری های کلیه استفاده می شده است.