یاقوت کبود، عقیق، مون استون و لاجورد:

 

یاقوت کبود:

یاقوت کبود، سنگی قیمتی و نشانه خرد، وفاداری و اصالت است. گفته می شود این سنگ تمرکز و نظم ذهنی و کانال های قدرت را تقویت می کند.

بهترین یاقوت کبود دنیا متعلق به کشور هندوستان است. این سنگ از صاحبش در مقابل آسیب ها و شیطان محافظت می کند. در گذشته این سنگ مورد توجه پادشاهان بوده است.

 

عقیق:

عقیق یا آگات جز سنگهای نیمه قیمتی طبقه بندی می­شود. این سنگ دربرگیرنده طیف گسترده ای از رنگ های سفید، خاکستری، سیاه، قرمز تا زد، آبی روشن و غیره می باشد. سنگ عقیق جز متنوع ترین سنگ های نیمه قیمتی بشمار می رود.

سنگ عقیق باعث ارتقاء ثبات درونی و حس آرامش می گردد. خصوصیات گرم و محافظت کننده آن حس امنیت و اعتماد به نفس را بالا می برد. عقیق سنگ بسیار مناسبی برای استفاده در دوران بارداریست. همچنین عقیق به خانم های تازه زایمان کرده کمک می کند تا از افسردگی های بعد از زایمان اجتناب کنند.

عقیق به بچه های کوچک کمک می کند تا را رفتن را بیاموزند. همچنین عقیق پیوند ازدواج را تحکیم می بخشد.

عقیق در هنگام مسافرت به عنوانی یک محافظ مفید است و بخصوص در برابر محافظت از تصادفات موثر می باشد.

عقیق به عنوان یک سنگ محافظت کننده پیشرفته برای الهام بخشیدن به هنرمندان، امنیت شخصی پلیس ها، حفاظت از سقوط اجسام مفید است. این سنگ قدرت استقامت فیزیکی برای ورزشکاران را فراهم می سازد.

همچنین ایرانیان باستان معتقد بودند استفاده از سنگ عقیق باعث جلوگیر از تشنگی می شود.

در برخی از فرهنگ ها از عقیق به عنوان هدیه دوازدهمین سالگرد ازدواج استفاده می شود.

 

مون استون:

مونو استون یا سنگ ماه شناخته شده ترین سنگ در گروه سنگ های نورانیست. دلیل نامگذاری آن وجود بازی رنگ های درخشان درون سنگ است که نور ماه را در ذهن تداعی می نماید. نوری که به شکل شناور درون سنگ دیده می شود، ناشی از ناهنجاری های ساختاری در زمان شکل گیری کریستال ها می باشد. نام سنگ ماه با جادوی ماه و رمز و راز پیوند خورده است. این سنگ ساعت زیستی و طبیعی بدن را متعادل می سازد و به همین دلیل برای درمان مشکلات باروری مورد استفاده قرار می گیرد.

این سنگ سمبل احساسات شدید و آرامش است و شب هنگام از مسافران محافظت می کند. سنگ ماه شانس می آورد و برای بیماری های معده مفید است. این سنگ ترشحات هورمونی را تنظیم می نماید.

 

لاجورد:

لاجورد یا لاپیزسنگی است به رنگ آبی نیلی که به علت وجود ناخالصی های پیریت طلائی رنگ درون آن به سنگ آسمان پر ستاره نیز شهرت دارد.

لاجورد سنگیست آرام بخش و اعتماد به نفس را افزایش می دهد. این سنگ قدرت های روحانی را افزایش داده و پزشکان مصر باستان از این سنگ برای درمان آب مروارید چشم استفاده می کردند. لاجورد اثر ضد عفونی کنندگی و ضد باکتریایی دارد.